torsdag 15 september 2011

Like you don´t care at all

Idag när jag åkte hem från jobbet kom jag på efter en stund att, hur kom jag hit? Har jag redan åkt förbi det och det stället?  Det händer ju ibland att det blir så, men egentligen borde väl det vara farligt? Fast man tycker ju att man är uppmärksam och allt...Så det måste ju bara vara att man inte tänker på exakt var man åker, eller?..

Haha, jag måste bara berätta om när jag var ute och gick innan. När jag gick där hör jag att det kommer en moped bakom mig, så jag vänder mig om för att kolla ifall jag ska flytta mig eller så. När jag vänder mig om tänker jag som alltid för mycket. Så först får jag för mig att när han kör om mig så kommer han antingen slå till mig och sen köra över mig (jag som alltid skrämmer upp mig själv, jag vet att jag är hopplös), eller så kommer han att ta tag i mig och kidnappa mig. Men när jag vänder mig om börjar jag istället skratta för mig själv. Jag hade väntat mig en yngre kille, eller så. Men när jag vänder mig om ser jag en stor vältränad man i snickarbyxor och åtsittande tröja. Han är väl i fyrtioårs-ålderna eller något. Han är tatuerad och har en verktygslåda där bak. Plus att mopeden är tre gånger så liten som han. Haha, det såg jätteroligt ut! Är det så snickare jobbar? Haha! (behöver ju inte säga att jag skrämde upp mig själv ännu mer sen när jag började fundera på vad han skulle kunna göra med verktygslådan och allt)

Alltså hur kan man skrämma upp sig själv så mycket? Skulle det finnas VM i att skrämma upp sig själv skulle jag vara världsmästare. Kan inte kolla på några läskiga program, kan liksom inte ens kolla på Beck...Och hur läskigt är det egentligen? Aja...Det är bara dra ner rullgardinerna, hoppa upp i sängen så ingen kan ta tag om benen när man ska lägga sig, låsa dörren så fort man har stängt den, hoppas till så fort mobilen låter osv...Haha, fy vad jag är mesig, höhö! Hoppade till och med till på jobbet idag när en kund frågade en sak och jag inte var beredd, haha! Hon bara: "Oj, det var inte meningen att skrämmas"...

Nu ska jag göra mig en kopp te och varva ner. Ha en fin kväll!
/Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar