onsdag 1 oktober 2014

Äppelkräm

Idag är riktigt mysväder ute. Så går omkring här hemma och myser för mig själv.
Imorse gjorde jag ju en superfrukost, nämligen äppelkräm. Såååå gott! Ni vet när man bara vill ha mer och nästan slickar skålen. Ungefär så! (Beror inte på att jag var vrålhungrig efter ett träningspass;)) 

För två portioner: 
300 g äpple skalade och skurna i bitar, ca 5 st små svenska äpplen 
2 dl vatten 
0,5 tsk vaniljpulver
1 tsk kanel 
2 msk chiafrön 

Lägg äpplen, vatten, vaniljpulver och kanel i en kastrull. Låt koka upp, och småputtra i ca 5 min under lock. Känn så äpplena är mjuka, mosa lite lätt med sleven. Ta från plattan och rör ner chiafröna. Låt stå med lock i ca 15 min och dra till sig. 
Servera ljummen med mjölk och valfri topping. Jag tog lite solrosfrön, pumpakärnor och lite extra kanel. 
Mums! Så nu vet ni vad ni ska göra till frukost Imon! Eller varför inte som lite kvällsfika? 

Ha det fint:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar