måndag 6 oktober 2014

Krämig pasta

Hej alla fina! Hoppas ni alla haft en grym måndag och en bra start på veckan. Själv har jag börjat med ledig dag, vilket är superlyxigt:)

Alltså kvällens middag! Jag brukar inte berömma mig själv, men idag lyckades jag verkligen! Mums så gott! En krämig pasta med kyckling, en bra middag! Självklart ska ni få receptet:) och detta är pastan jag använde: 

Supergod pasta om ni frågar mig. Och ett bättre alternativ till vanlig pasta som är proppat med spannmål. Finns att köpa på de flesta hälsokost. Och nu till middagen: 

Detta behöver du till 5-6 portioner: 

1 paket pasta 
2 stora kycklingfiléer 
1 strimlad purjolök
10 strimlade soltorkade tomater
1 paprika
4 stänger grönkål
1,5 dl mandel naturell 
3 msk pesto 
2,5 dl kokosmjölk
En uns gurkmeja 
En liten klick honung 
Salt och peppar 
Rikligt med olivolja och cocosa kokosolja med vitlökssmak till stekningen. Går byta ut kokosoljan till mer olivolja, men pressa i en vitlöksklyfta då. 

Gör såhär:
Börja med att koka vattnet till pastan, och häll sedan i pastan och koka i 7min. Gör under tiden detta: Skär kycklingen i bitar och stek den tillsammans med purjolöken i en stekgryta med salt och peppar. Skär paprikan och grönkålen i bitar och häll ner det, plus de soltorkade tomaterna i grytan. Fräs på en stund tills de fått lite färg. I med resten och smaka av med salt och peppar. Låt koka upp och blanda sedan i pastan. Rör om så det blir sådär härligt krämigt. Servera sedan direkt.
Mums! P tog om, och det är ett bra betyg;) Så nu vet ni vad ni kan göra till veckan:)

Nu längtar jag till lunchen imon;) 

Ha en go kväll alla fina! 
Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar