torsdag 9 oktober 2014

Banangodis

Jag erkänner. Jag är en rastlös människa. Ja, jag har svårt för att sitta still och inte göra något. Men, då får man ta vara på det:) och eftersom jag är världens planeringsmänniska kan jag också dra nytta av det. Så idag när jag är ledig passar jag ju på att förbereda fredagsmyset eftersom att jag Imon jobbar och sen har träning. Vissa kalkar det att ha tid i överflöd, och kanske det, men jag gör i alla fall något med tiden:)

Så här har vi alltså banangodiset. Och såhär lätt är det att göra: 

1 banan 
Jordnötssmör eller valfritt nötsmör
4 rutor mörk choklad, gärna 85% (men välj vad du själv gillar) 

Skiva bananen i 1/2cm tjocka skivor. Bre på ett lager jordnötssmör. Lägg på en tallrik. Smält chokladen och pensla på det på bananslattarna. In i frysen minst 1 timme. Sedan är det bara ta fram när du vill ha. Barnsligt gott! 


Kramar