söndag 5 oktober 2014

Morotsbiffar

När jag var hemma hos mamma och pappa för ett tag sen blev jag sugen på något med morötter, vilket resulterade i utsökta morotsbiffar. Vi hade det som tillbehör till kyckling, men man kan självklart äta de som de är med lite sallad. Eller så tror jag att det kan vara supergott att ha biffarna med lite lingonsylt. Mums! Fantasin sätter gränsen.
Men såhär gjorde jag: 

För ca 20st:

7st morötter
1 gul lök
1tsk timjan
1 pressad vitlöksklyfta
1tsk fiberhusk
2 ägg
2msk vatten
salt och peppar

Riv morötterna grovt, hacka löken fint och blanda ihop det med resten. Låt dra i 5 minuter. Stek sedan på medelhög värme i kokosolja. Stek ganska länge på varje sida innan du vänder på dem, så de blir fasta och fina. 
Sedan är det bara att servera dem hur du vill ha dem:)
Jag tänker äta dem som de är med lingonsylt nästa gång, det tror jag på!


Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar