onsdag 1 oktober 2014

Kanel- Denna fantastiska krydda

Hej alla vänner!
Sitter här och har precis avnjutit en sen, men helt fantastisk frukost. Ni vet DEN frukosten. Det kom till här imorse, och jag tänkte dela med mig av den till er. Men det blir i eftermiddag:) så säger bara, ni måste kika in i eftermiddag! Kan avslöja att temat är äpple. 

Men nu till det som jag egentligen ville prata om. Nämligen kanel! 


Finns det någon som inte gillar kanel? Jag älskar det och använder det flitigt. Går att piffa upp det mesta med! Känns som att det är högst på tapeten nu när det är kanelbullens dag på lördag;) 
Men vet ni? Nu till det braiga med kanelen! Vet ni att det är en riktig superkrydda? Då ska jag berätta det för er. 

> Kanelen är en riktig antioxidantboost, och därmed kryddan med mest antioxidanter. 
>Kanelen hjälper också våra tarmar att jobba. 
> Den hjälper oss också att hålla jämt blodsocker, vilket är toppen, speciellt för diabetiker. 
> Och för dig som är intresserad av förbränning, så höjs även den av kanelen. Men OBS! Överdriv inte, för en överdriven konsumtion kan påverka levern negativt. Men då pratar vi en omänsklig mängd nästan.. 

Så inte nog med att kanelen är god, den gör gott också:) 

Ha nu en fin dag! Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar