måndag 23 mars 2015

Acaibowl

I morse startade jag nog dagen så bra som man bara kan starta den! Snacka om att få bästa möjliga start på dagen, enligt min åsikt vill säga;)
Började med en go morgonpromenad, sedan gjorde jag mig en go, näringsrik, färgsprakande, underbar frukost. Jag skulle kunna leva på frukost tror jag. Älskar att göra den stunden lite extra mysig och lyxig. Tända ljus, krypa upp i soffan, ta lite finare porslin och bara mysa och samla kraft innan dagen drar igång på riktigt. Det är kvalitet för mig!

Dagens frukost blev idag en acaibowl med en härlig solgul juice. Är det inte vackert med alla färger?? Eller så är det bara jag som är lite smått galen;)

Till juicen: 
1 apelsin
1 morot
1/2 citron
1 selleristjälk
1 bit ingefära (ca 4cm)
1 bit gurkmeja (ca 3cm)

Kör allt i juicepressen, häll upp i glas och njut av den goooa juicen. Dessutom är den sprängfylld av massa bra näring. 

Till acaibowlen:

1 dl blåbär
1,5 dl krämig kokosmjölk
0,5 dl banan
1 msk kokosolja
2 tsk acaipulver
0,5 tsk vaniljpulver

Mixa allt slätt och häll upp i en skål. Låt stå i kylen ca 10 minuter innan du toppar den med vad du vill. Jag hade jordgubbar, mandel, pumpakärnor, mullbär och bipollen.

Acaipulvret kommer här ifrån. Och håll utkik, för jag vet att det är en tävling på gång;)

Hoppas ni alla har en fin kväll!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar