tisdag 3 mars 2015

Raw Snickers!

Hej alla fina! Hoppas ni alla mår bra! Själv mår jag toppen och livet leker (nästan).
Var på bakhumör igår och var sugen på något med jordnötter. Så jag tänkte att varför inte bjuda på jobbet:) så idag fick de hemmagjorda, raw snickers till kaffet. 
Och de blev uppskattat:) så delar med mig receptet till er! Bra va?!:)
Tänk er lite kola tillsammans med knapriga nötter och choklad... Himmel så gott:) 

För ca 18 små kakor: 

Botten: 
1 dl solrosfrön
1/2 dl jordnötssmör 
2 krm vaniljpulver
2 msk honung 
1 msk chiafrön 
1 nypa havssalt 

Fyllningen: 
10 medjooldadlar eller 17 vanliga 
1 msk flytande kokosolja utan smak 
2 tsk vaniljpulver 
1 nypa havssalt
1 dl jordnötter 

Chokladen: 
50 g smält kakaosmör
1 krm vaniljpulver 
6 msk kakao 
1 msk honung

Börja med botten och mixa solrosfröna till ett mjöl. Mixa med resten. Rulla till en rulle och skär ut 18 st plattor. Lägg på en tallrik och in i frysen. 
Mixa allt till fyllningen och bred sedan på bottnarna och in i frysen minst två timmar. 
Rör ihop allt till chokladen, alt ta en färdig choklad och smält ner. Bred sedan på chokladen över kakorn och ställ in i frysen för att stelna. Sedan: ÄT!!! 

Jag säger bara! Testa för bövelen dessa!! 

Frågar ni mig är dom bättre än köpersnickers! 

Hoppas ni har en bra dag! 
Kramar 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar