måndag 23 mars 2015

Jordnötscookies

Hej vänner!
Måndag och ny vecka! Var det inte måndag igår? Jag fattar inte vart tiden tar vägen, det är helt sjukt! Men men det är bara hänga på:) 

Igår var vi bortbjudna och var på bakhumör. Så vad passar inte bättre än att ha med lite kakor som present? Jag menar, kakor är väl aldrig fel;) hittade ett recept även denna gång från friendly food, jag bara älskar den boken. Och jag var ju tvungen att tjuvsmaka lite kaka och jag kan säga att dom var inte sämre:) 

För 12 st: 

1/2 dl jordnötssmör
1 ägg 
1/4 dl smakfri kokosolja 
2 msk kokossocker 
1 tsk bakpulver 
1 msk kokosmjöl 
1 nypa havssalt 
1/2 dl hackad mörk choklad 

Sätt ugnen på 175 grader. Mixa jordnötssmör, ägg och kokosolja slätt. Mixa sedan ned resten förutom chokladen. Blanda i chokladen för hand och låt sedan degen dra sig 5 minuter. . 
Forma sedan små kakor och lägg på plåt. In i ugnen 10-12 minuter. Låt svalna innan du hugger in på dom;) mmm jättesmarrigt! 

Inte finaste, men vad gör det;) 

Spröda, söta, chokladiga, jordnötter... Vad mer kan man begära?;) 

Ha en bra måndag! 
Kramkram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar