lördag 14 mars 2015

Muggkaka

Hej lördag och ledig helg!
Detta är min första lediga helg på läääänge, så jag har lite extra helgkänsla;) 
Starta dagen med en härlig morgonpromenad i det ljuvliga vädret. 

Våren är i luften! Loveli! 

I eftermiddag ska vi till Halmstad och klättra klättervägg. Har aldrig gjort det tidigare, så det blir spännande:) älskar dessutom fysiska aktiviteter. Gillar att göra det mer än att sitta ner och göra annat! 

Igårkväll blev jag sugen på lite fredagsmys i form av chokladkaka. Då detta inte fanns hemma finurlade jag ut en muggkaka. Muggkaka är perfekt när suget sätter in och du inte har något hemma. Smidigare kan det inte bli:) Tänk er choklad med en go karamellsmak i bakgrunden tillsammans med en fräsch nypongrädde till! Mumma..

 För en kaka:

1 ägg
1 banan
1 msk kokosolja
0,5 msk honung
0,5 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
0,5 msk chiafrön (kan uteslutas)
1 msk kakao
1 krm vaniljpulver
1,5tsk macapulver
liten nypa salt

Mixa först ägget och bananen, mixa sedan med resten. Olja en mugg och häll i smeten. In i micron på full effekt i 2 minuter. Klart!

Nyponkokosgrädden:

2,5 dl krämig kokosmjölk (Garants är perfekt)
0,5 tsk vaniljpulver
1,5 tsk nyponpulver

Vispa allt till fluff. Låt stå i kylen minst 20 min innan servering.
Servera sedan till din muggkaka. Jag toppade även med lite söta gojibär. Fredagsmyset vad fulländat!


Macapulvret och nyponpulvret  köper jag från denna sida. Så in och beställ hem nu om du vill toppa din hälsa maximalt. Det kan vara värt en investering i din hälsa. Du kommer absolut tjäna på det!

Ha en fin lördag!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar