torsdag 12 mars 2015

Här kan du köpa dina superbär/pulver

Hej!
Sitter här vid datorn och solen skiner in på ansiktet. När jag skrivit klart detta är det jag som ska ut i solen! Härligt! Dags att norpa D-vitamin:)

Jag använder mycket superpulver/superbär i min matlagning för att ge kroppen det bästa, för att maxa energin och göra det bästa för mig själv. För jag vill ju må bra. Och det vill jag även att ni gör. Det är bland annat därför som jag väljer att dela med mig av lite från mitt liv. För att få ut ditt bästa jag! Det är du värda. 
Jag har köpt hem en hel drös med nya produkter, då massa tagit slut. Kommer även lite mer i nästa vecka. Så nu ska här experimenteras i köket. Love it! Dessa är helt raw, ekologiska och gör endast gott för dig! Jag beställer detta från Brantas Gård, som startade upp en webbshop i höstat och nu valt att ta in produkter från Go For Life, vilket jag tycker är hur bra som helst :D Här kan du hitta detta!

Någor som är nytt för mig är camu camu. Så det ska bli extra spännande att testa på nu. 
Camu camu är det mest c-vitaminrika superbäret du kan hitta på marknaden och innehåller dessutom mycket järn. 1 g pulver motsvarar ett rekommenderat dagsintag av C-vitamin. Då förstår ni hur bra det är?! Det hjälper även mot mun-, ögon- och hudproblem. Samt bra mot olika inflammationer och oxidativ stress. 

Nyponpulver är bra mot lederna och även det innehåller mycket C-vitamin. Nypon är också bra mot vårt immunsystem samt våra urinvägar. Vet du att du har lätt för att få urinvägsinfektion är det bra att regelbundet ha nyponpulver i din kost. 

Hampafrön innehåller mycket protein och kan med fördel användas i bröd, knäckebröd och musli. Ett bra alternativ för vegetarianer som behöver ha mer protein. Många som tränar och vill ha ett naturligt alternativ använder det  som proteinkälla. 

Mullbär är rika på C-vitamin och järn. Ät som de är, toppa frukosten med det, toppa fruktsalladen, använd i bakverk mm. Variationen är oändlig. 

Spriulina är en alg som är sprängfylld med protein, järn och klorofyll. Klorofyllen hjälper kroppens rensningssystem och är väldigt lättsmält. Ett av de mest näringsrikaste livsmedel du kan hitta!

Macapulvret ger en karamellig smak och är en riktig energihöjare. Det sägs att det höjer både uthållighet och styrka. Så varför undvika att ta det? Dessutom kan det lindra vid PMS. 

Du kan beställa allt här. Så nu tycker jag att ni ska in och ta en kik så att det kan tas in mer olika produkter:) 

Nu ska jag ut i solen. Ha en fin dag!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar