söndag 22 mars 2015

God lyxsmootie

God morgon!
Söndag och ledig dag, underbart! Älskar att starta dagen ned en härlig morgonpromenad, även om den var något kall idag. I alla fall om man ska jämföra med dagarna som varit innan;) 
Sedan när man kommer hem gör man en härlig lyxig frukost och sitter länge och njuter. Det är helglyx för mig;) 

Idag blev det en god smoothie som nästan kändes barnsligt god och nästan som fika! Men det är ju söndag;) 

En jordgubbssmootie med kokossmak! Låter inte det ljuvligt?:) dessutom toppat med härlig bipollen som är proppat med härligheter som 16 olika vitaminer, 27 mineraler, 22 olika aminosyror och 205 bioaktiva ämnen. Går det verkligen få in så mycket bra i så små korn?! Yes!
Jag köper mina bipollen här

För ett glas: 
1/2 banan
1 dl krämig kokosmjölk
3-5 jordgubbar 
1/2 dl mjölk (jag hade havremjölk) 

Mixa allt tills slätt. Häll upp i glas pch toppa med bipollen. Drick direkt och njut! 

Drick antingen som mellanmål, frukost, fika, eller om du bara är sugen på något gott:) Jag tog en kopp te till också, bara för att det är så gott:)

Ha en fin söndag!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar