lördag 10 januari 2015

Baconlindad kyckling

Go eftermiddag vänner!
Oj vad här blåser, och det ska tydligen bli värre... Får mysa in sig hemma istället efter en jobbförmiddag:) 

Igår gjorde jag baconlindad kyckling, vilket är vanligt att vi äter här hemma. Men gjorde en liten Anna. Twist på den, vilket blev supergott tycker jag:) 

Älskar färgglada maträtter! Man äter ju med ögat.. 

2 kycklingfiléer 
8 skivor bacon 
1-2 msk grillkrydda av bra sort 
Olivolja 

Skär kycklingen i åtta stavar. Lägg i bunke och ringla över så mycket olivolja att det täcker kycklingen när man rört runt. Ha sedan i grillkrydda efter smak och rör om ordentligt. Låt dra ca en timma. Linda sedan en kycklingstav med en baconskiva och lägg i form. In ugnen 225 grader i ca 20 minuter. 

Jag serverade det med zuccinipasta och en currysås. Supergott! 

I vanliga fall använder inte jag grillkrydda, men i detta fallet var det väldigt gott, och passade tillsammans. Men tänk på att välja en bra grillkrydda då det kan innehålla massa onödigt! Jag använde denna: 


Ha nu en fin lördag:) 
Kram