fredag 9 januari 2015

Boosta

NGo fredag alla!
Vilken grå och trist dag det jag varit idag! Regn och slask.. Jag som fortfarande väntar på att den riktiga vintern ska komma! Så det blir sådär kallt med frisk luft och hela kroppen bara skriker att den vill ut. Jag hoppas inte det är för sent. 

Mitt år har inte riktigt börjat som jag velat. Det började med att jag var helt energilös och mestadels sov. Sedan var jag på g ett par dagar, men sedan vände det tillbaka igen.. Såå tråkigt! Men nu känner jag att det håller på att vända och jag behövde helt enkelt vila och ta det lugn och varva ner ordentligt. 

Så när det är såhär är det extra viktigt att ge kroppen rätt energi. Därför startar jag varje dag med ett glas citron- och ingefärsvatten. Vilket är bra att starta varje dag med då det innehåller massa utav bra ämnen som rensar kroppen och ger en uppfrisknande start! Jag gör alltid en sats och har i kylen så är det bara hälla upp på morgonen utan att behöva krångla. Det är också väldigt smidigt att göra. 

För en flaska: 

1 liter vatten 
1 ekologisk citron 
Färsk ingefära, ca 2 cm 

Mät upp vattnet i en kastrull och skär citron i klyftor. Pressa ur saften från citronerna i vattnet och lägg sedan i kött och skal. Finhacka ingefäran och häll även i detta. Koka upp under lock och  ställ kastrullen åt sidan. Låt dra ca 10 min, men inte för länge då det kan bli beskt. Sila sedan och häll upp på flaska. Förvara sedan i kylen. 

Börjar du dagen med ett glas av detta, då har du en grym start! Jag brukar dricka detta så fort jag kommit ur sängen. 

Hoppas ni alla har en bra fredag! 
Kram