onsdag 14 januari 2015

Broccolisallad

Go förmiddag!
Vet inte vad det är med mig just nu.. Men just som jag kunde börja träna igen och fick tillbaka den underbara energin som annars brukar finnas, så vaknade jag idag med svullen och öm hals. Jag vill inte mer!! Jag vill träna och göra roliga saker, inte ligga i soffan och kurera mig.. Men jag är ju inte dum, så det är bara ligga i soffan och proppa i sig alla möjliga vitaminer för att få detta överstökat så snabbt som möjligt.. Så träningen får helt enkelt vänta.. Nu fick jag ur mig lite agg;) 

Men nu till något roligare OCH godare! Nämligen en fantastisk broccolisallad! 

Den är inte bara himla god, den är också proppad med massa vitaminer, antioxidanter och superenergi. Är inte det bästa kombon? Jag använde: 

1 broccolihuvud
1/2 granatäpple
1/2 rödlök, finhackad 
0,5 dl sultanrussin 
75g pinjenötter 
1/2 röd chil, finhackad 
Skalet från 1 citron + saften från halva 
3 msk tjock kokosmjölk
1 msk Olivolja 
2 tsk Vitvinsvinäger 
Salt och peppar 

Börja med att rosta pinjenötterna i en stekpanna. Låt svalna. 
Dela sedan broccolin i små buketter och lägg i en skål. Skär ner ca 3cm av stjälken också. Riv ner citronskalet och pressa i saften. Massera sedan in citronen i broccolin. Blanda ner resten och rör om väl. Smaka av med salt och peppar och tillsätt mer kokosmjölk och det skulle behövas. Mums! 

Jag serverade detta till fisk, men är säkert jättegott till kyckling och kött också. Tror detta kommer bli en favorit till sommarens grillningar..

Hoppas ni alla får en fin dag:) 
Kramar 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar