måndag 5 januari 2015

Planering = A och O

Gokväll!
Idag har vi spenderat dagen i Göteborg, och måste erkänna att jag saknar den staden litegrann... Tänk att ha deras utbud av allt och alla möjligheter som finns där.. Men men, Varberg är inte heller fyskam;) 

I alla fall till det faktiskt viktiga ämne som cirkulerar omkring, nämligen planering. Vill du, och ska du hinna leva ett hälsosamt liv så måste, måste du planera. Det som jag mest planerar in är: 

• MATEN. Vad, när och var ska du äta i veckan? Behöver jag förbereda något till någon dag? Är det någon dag som är extra knepig att få till vad gäller maten, och hur löser jag i så fall det? 

• TRÄNINGEN. När, var och vad ska jag träna i veckan? Vilka tider passar bäst att träna på? Vad ska jag ens träna i veckan? (Om du inte har ett regelbundet träningsprogram) 

• SÖMNEN. Vi är alla olika, men jag behöver verkligen min sömn för att jag ska ha energi och ork en hel dag. Ibland behöver man gå upp extra tidigt och då kan det också vara bra att lägga sig tidigare. För ni vet väl att det är när man sover som kroppen byggs upp? Krävs inte jättemycket planering, men kräver dock en tanke. 

Idag när vi var på lagerhaus hittade jag en jättesmart grej, nämligen en veckoplanerare. Då är det jättelätt att sätta sig ner på söndagen och planera upp veckan som kommer. Sedan finns inga ursäkter för ditt hälsosamma liv 2015:) 

Såhär ser den ut, tycker det var fiffigt;) gör också det hela lite roligare! 

Ha nu en go kväll, kram på er!