torsdag 22 januari 2015

Lax med rotmos

Hej vänner!

Hoppas ni mår bra:) jag är på bättringen, men tar det fortfarande väldigt lugnt.. Det börjar bli riktigt segt nu. Men hoppas att jag kan ta tag i träningen på måndag! 
Förövrigt händer det ganska mycket i huvudet just nu, men det är tyvärr inget jag säger till er.. Än;) 

För några dagar sedan gjorde jag en riktig latmansmat, men supergott! Och proppat med näring. 

För laxen: 
Lägg laxfileer i en ugnsform. I laxfile/ person. Bred över ett tunnt lager dijonsenap, ta inte för mycket då den är ganska stark. Ringla sedan över lite honung och in i ugnen 200 grader ca 15 min. Blir jättegod smak! 

För rotmoset: 
1/2 kålrot 
2 små / 1 stor sötpotatis 
3 morötter 

Skala allt och skär i mindre bitar då de kokos mjuka snabbare. Koka i vatten tills mjuka. Häll av vattnet och mixa till mos. Jag lät det vara lite klumpar kvar, då jag gillar när det inte bara blir puré. Salta och peppra och rör i 1 msk ghee/smör/kokosolja. Servera med laxen och lite sallad. Mums! 

Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar