fredag 23 januari 2015

Chokladgranola i lyxförpackning

Go fredag! Vart har denna veckan tagit vägen? Men nu är det heeeeelg!:)

Jag har ju gjort ett par olika granola innan. Men hörrni, idag skapades den godaste, ljuvligaste, mest underbara granolan ever! Chokladgranola! I och för sig, kan det bli annat än bra med chokladsmak? Men jag säger bara, gör denna för guds skull, du kommer ångra dig annars. Åh jag skulle kunna äta den som kvällssnacks;) Tillsatte även hampafrön för lite extra protein, men har du inte det går det bra med solroskärnor. 

För en burk: 

1 dl sesamfrön
1 dl linfrön
1 dl pumpakärnor
1 dl kokos
1 dl hampafrön eller solroskärnor
1,5 dl hackad mandel
1,5 dl hackade hasselnötter
1 dl hackade paranötter
1 tsk vaniljpulver
0,5 tsk salt
2 msk kakao
3 msk chokladagave/agavesirap/honung
3 msk smält kokosolja
0,5 dl vatten

Blanda först alla torra ingredienser. Blanda i resten och rör om väl. Bred ut på en plåt med bakplåtspapper och in i ugnen 150 grader i ca 30 minuter. Rör om ett par gånger under tiden den är i ugnen, och se upp på slutet så den inte bränns då alla ugnar är olika snabba. Mums vad gott! En riktig lyxgranola om ni frågar mig. 
Låt svalna på plåten innan den hälls upp i en burk.


Jag åt min nygjorda granola med en banan-chiapudding. Den kombon, alltså det var som jag vet inte vad i munnen. SÅ HIMLA GOTT! Perfekt kombo, som bara gifte sig och liksom bara gjorde det alldeles ljuvligt i munnen. 
Ha nu en  bra fredag! Det ska jag ha!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar